2013. március 25., hétfő

Pogácsa - túrós


Bevásárlókosár :    
                                         
 60 dkg liszt
 50 dkg túró
 2 db kockaráma 
 3 dkg friss élesztő
 Kiskanál só    




Valamint 1 db tojás a kenéshez.


Eddig szinte mindig köveket sütöttem pogácsa helyett….. egészen mostanáig.
Nem, hogy  „ visszapuhult a pogácsa…. eleve puhára , ehetőre sült.

Ami hiányzott az, hogy a tésztába nem kellett tojást tenni... . 

Természetesen langyos cukros tejben felfuttattam a  3 dkg élesztőt.
Eleve a keverőtálba öntöttem a tejet...és betettem a mikróba.....
így is felmelegedett a tej..... megszórtam cukorral és elmorzsoltam az élesztőt..... amikor felfutott, mértem bele a lisztet morzsoltam hozzá a túrót. Késsel felszeleteltem a vajakat.... majd kézzel összedolgoztam, fél órára betettem a hűtőbe...
pihenésképp ))
Kinyújtottam és megkentem a tojással....majd összehajtottam és megint megkentem, és megint összehajtottam...... majd kinyújtottam, bevagdostam a tetejét, és kiszaggattam.

Azt olvastam, hogy a hideg kelesztés miatt lesz puha. De ez nem lehet teljesen igaz, mert akkor nem is szabadna hozzáérnem a kezemmel a tésztához.Nem beszélve arról, hogy volt  olyan mikor a rámákat szintén betettem a mikróba, hogy "puhuljanak. Mégis puha tésztát sütöttem ))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése